Miközben a mai tízen- és huszonévesek egyre jelentősebb tábora lóg napi rendszerességgel az interneten; videókat rak fel, kommentál és lájkol’ a különböző közösségi oldalakon vagy eszelősen nézegeti a különböző youtube-os feltöltéseket, megdöbbentő tapasztalni, hogy a felsőoktatási intézmények mennyire nem tudják, vagy nem akarják(?)kihasználni a különböző webes felületek adta lehetőségeket saját maguk és képzéseik professzionális népszerűsítésére. Pedig sokkal egyszerűbb és olcsóbb mondjuk a netre feltöltetni reklámspotokat, mint hirdetési felületet vásárolni az RTL Klubnál vagy a Neo FM-nél. Arról nem is beszélve, hogy a felsőoktatási intézmények elsődleges célközönsége egyre inkább a neten tömörül. Adja magát a kérdés, miért éppen az egyik legkreatívabb szektornak gondolt és minősített felsőoktatás mutatja az impotencia ilyen fokú jeleit? Hol vannak a Mélyen Tisztelt Kreatívok, akik a különböző egyetemi, főiskolai karok külső marketing-tevékenységéért felelősek? Talán még mindig azt hiszik, hogy 2-3 nyílt nap megrendezésével, és egy stand kiállításával az Educatio Kiállításra kipipálhatják a kötelező penzumot? Ők tudják, lelkük rajta!
A teljesség igénye nélkül vadászgattunk a neten videók, hivatalos és gerilla anyagok után, és így állt össze a következő válogatás, tanulságos, annyi szent…
A neten fellelhető kisszámú hivatalos spotok alkalmazása nem meglepő módon a magán-felsőoktatási intézményekhez köthető elsősorban. Talán az állami felsőoktatási intézményekhez képest eltörpülő állami támogatás és az abból fakadóan a hallgatókért folytatott „öldöklő küzdelem” teszi fogékonyabbá ezen intézményeket. A szándék mindenképpen méltányolandó - ha már az állami felsőoktatás és a hazai nyilvánosság (médiumok, közvélemény) egy jelentős része alapból lesajnálja a „diplomakereskedelmi egységeket”. A „magánintézmények” mellett pedig jobbára a kisebb vidéki főiskolák igyekeznek megmutatni magukat, ellensúlyozva ezzel az őket és képzéseiket ért igaz vagy igaztalan (ki-ki döntse el maga) vádakat. Persze ezek a kisfilmek nem az oktatói gárda tudományos felkészültségére és a kibocsátott diplomák valódi munkaerőpiaci értékeire, sokkal inkább a buli-csajok-pasik szentháromságra fókuszálnak.
Itt van mindjárt a MÜFT spotja, amely láttán elsőre talán nem esik le azonnal, hogy nem valami rekreációs termék népszerűsítésére szolgál, viszont alig haladja meg a 30 másodpercet....talán még egy csengő-bongó női hang elkelne a végére
Mi folyik itt Gyöngyösön? A KRF spotjai - merthogy több is fellelhető - erőteljes Amerikai pite feelinget nyújtanak a néző számára, és ugye ez egy ivarérett érettségizett számára több mint bíztató...most ne nézzük feltétlenül az elhelyezkedési mutatókat
Gábor Dénes...több mint egy perc, és ez a Mátrix & Alien megközelítés nem igazán mainstream, de a Bolygó neve Halál...
Nyíregyházi Fősuli...egész korrekt, nincs félperc, egy-két kamucelebbel megspékelve, picit szájbarágós, de legalább közérthető. És hát a végén az üzenet világos: Regionalitás
Kandó Kálmán bá'...azért ez versenyre kelhet a 80'-as évek hazai nagyipari vállalati reklámjaival, egy kicsit bővebb, mint a szépemlékű MÜSZI reklám, de az üzenet ül: "Biztos tudás, biztos állás"
És hogy valami nagyágyú is maradjon a végére...Corvinus...bár az angol nyelvű több mint 7 perces reklámfilmről kapásból a Metallica 10 perces videói jutnak az ember eszébe, de biztos, hogy ennek is megvan a maga célközönsége és nyelvgyakorlásnak sem rossz
És az utolsó csapás a végére....bár cseppet sem hivatalos videó, de legázol, mint egy mammut! "Give the money back..right now"...ez végszónak is jó!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.